فروش سرور اچ پی و فروش سرور S U P E R M I C R O و راه اندازی مرکز داده و مجازی سازی
سایت تخصصی راه اندازی سرور های مجازی ، کلاسترینگ و گرید
درباره سایت


مرکز فروش سرور های Supermicro و سرورهای HP
آخرین مطالب

در حالی که ژنرال الکساندر (مدیر آژانس امنیت ملی) در کنفرانس هکرهای کلاه سیاه Blackhat در لاس وگاس سخنرانی می کرد، افشاگری جدید در مورد برنامه ای خطرناک تر از پریسم بنام XKeyscore آبروی وی را برد.

برنامه "ایکس کی اسکور" تقریبا هر چیزی روی اینترنت را جمع آوری می کند و به طرز گسترده ای نه فقط تروریستها، بلکه تمام کاربران بی گناه اینترنت را مورد هدف عملیاتی خود قرار می دهد.

این برنامه فوق سری را اسنودن از روی پرزنتیشنی که متعلق به سال 2008 است، در اختیار گاردین قرار داده است.

جستجو داخل ایمیل کاربران از جمله در سایتهای گوگل، یاهو، اپل، فیس بوک و AOL جزیی از "ایکس کی اسکور" بوده و هر گونه چت و VOIP روی اینترنت و نیز هیستوری مرورگرهای کاربران را نیز شامل می شود.

به گفته کارشناسان در آژانس امنیتی ملی این وسیع ترین و گسترده ترین سیستم جاسوسی روی اینترنت است که تاکنون ساخته شده است.

یکی از ویژگی های دیگر این برنامه جاسوسی که از پریسم متمایز می شود، داده کاوی حین نقل و انتقال دیتا است که بسیار هوشمندانه انجام شده و از روی فیبر نوری و یا خطوط متعلق به کمپانی های مخابراتی صورت می گیرد.

"ایکس کی اسکور" نام، آدرس ایمیل، آی پی و مشخصات فردی را نیز به دقت جستجو می کند و با زوم کردن روی یک کاربر، میزان صحت مشخصات فردی اش با آنچه روی سایتهای شبکه اجتماعی است مطابقت داده می شود.

این برنامه همچنین "گروه خطرناک" را تعریف کرده که شامل کاربرانی است که قصد انجام کار به خصوصی روی اینترنت را دارند تا ردیابی شوند.

یک ویژگی بسیار مهم اینکه اگر کاربر از روی وی پی ان یا پراکسی موقعیت مکانی خود را مخفی کرده باشد، از طریق "ایکس کی اسکور" به دقت مکان زندگی اش شناسایی می شود که این بدان معناست که دیتای رمز گذاری شده به راحتی خوانده می شود.

اگر کاربری روی گوگل ارث ایمیل و نام خود را ثبت کرده باشد، هر نقطه ای که برود و حرکت کند، از طریق ایکس کی اسکور ردیابی مکانی می شود.

با ایکس کی اسکور می توان در یک کشور خاص، وارد کامپیوتر فردی خاص شد و اطلاعات آن را برداشت کرده و تجزیه و تحلیل کرد.

My Documents کاربران، ایمیل های ارسال شده از و به CC، BCC و لیست Contact US و لیست سایتهای ملاقات شده از دیگر ویژگی های برنامه جاسوسی XKeyScore است.

ابزاری که ایمیل ها را در ایکس کی اسکور می خواند به نوشته اسلایدهایی که می بینید، موسوم به DNI است که تماما اطلاعات روی فیس بوک را نیز خوانده و ضبط می کند. این دیتا Flag شده (با پرچم نشانه گذاری شده) و حرکت در دیتابیس را به صورت Table خاص نشان خواهد داد.

در زمان نمایش پرزنتیشن مذکور، آژانس امنیت ملی روزانه 20 ترابایت اطلاعات را دریافت کرده و آنالیز می کرده و در یک ماه 41 میلیارد رکورد جمع آوری کرده است.

به گفته مقامات آژانس امنیت ملی تا قبل از 2008 حدود 300 تروریست از طریق این برنامه بازداشت شدند.+

نفوذ دولتها به دیتای کاربران از طریق فناوری های نوین پس از افشاگری های اسنودن موضوع داغ محافل تکنولوژیکی بوده و اینک میکروفون دستگاههای مجهز به سیستم عامل آندروید، سوژه جدید سازمانهای جاسوسی شده است.

 در خبر منتشره از سوی وال استریت به نقل از یکی از مقامات سابق امریکایی سیستم شنود از طریق گوشی هوشمندو تبلت توسط اف بی آی، توضیح داده شده است.

 در این خبر راههای جمع آوری اطلاعات از طریق اف بی آی در فضای سایبر توضیح داده شده که اسناد و مدارک عرضه شده در برخی دادگاه ها بر این داستان صحه می گذارد.

 بر این اساس استفاده از برنامه های موسوم به spyware و نرم افزارهای مشابه با حکم دادگاه در حال افزایش بی سابقه است. البته افزایش ازدیاد پذیرش فناوری توسط سازمانهای اطلاعاتی، امری طبیعی است و جاسوسی رنج وسیعی از متد های جدید را شامل می شود و روشهای سنتی جاسوسی از پی سی و موبایل را (مانند ارسال ایمیل و لینک های زهرآلود) نیز در کنار خود دارد.

 مقام سابق امریکایی در مصاحبه با وال استریت می گوید ابزار آندرویدی را می توان از طریق میکروفون طوری تعریف کرد که از راه دور مکالمات تلفنی و یا مکالمات حضوری مظنون را ضبط کردهو یا هم زمان شنید. در واقع میکروفون روی این دستگاه ها فعال شده بدون اینکه کاربر بفهمد و هر آنچه در حول و حوش کاربر به صورت صوتی (صحبت و مکالمه حضوری) رخ می دهد را جاسوسی می کند. بدین ترتیب اف بی آی از طریق تلفن های آندرویدی می تواند به اصطلاح مظنونان را تحت تعقیب قرار دهد. این مقام آگاه می گوید بیش از یک دهه است که اف بی آی روی جاسوسی از طریق میکروفون تلفن همراه کار می کند.

 

به گفته این مقام این فناوری برای مبارزه با تروریست، جنایات سازمان یافته و مبارزه با پورنوگرافی تعریف شده و البته در مبارزه با هکرها نیز از آن استفاده می شود در حالی که برخی هکرها در ساخت این پروژه دست داشته اند.

از سال 2005 بدین سو اف بی آی از Web Bugs برای جمع آوری آدرس اینترنتی و برنامه های نصب شده روی کامپیوترها استفاده می کند. همچنین هکرها را استخدام کرده و هم برنامه های خود را توسعه می دهد و هم آنها را مامور خرید برنامه های لازم برای جاسوسی می کند و وقتی متد معمولی در یک عملیات جواب ندهد، بلافاصله روی متد جدید سوئیچ می کند.

هفته پیش اف بی آی به طور تلویحی تاکید کرد که برای 35 هزار نیروی خود گلکسی سامسونگ مجهز به آندروید می خرد و قطعا اف بی آی می داند که آندروید امن نیست اما با این حال قصد خرید این دستگاه را برای نیروهای خود دارد. بنابراین می تواند بدون اینکه کاربر بداند از طریق آندروید، وی را از راه دور کنترل کند.

نمونه ای از جاسوسی از کاربران توسط اف بی آی

نمونه ای از جاسوسی از کاربران توسط اف بی آی

 

 27 جولای 1993 بود که ویندوز ان تی Windows NT به صورت 32 بیتی، در دو نسخه معمولی یا همان ایستگاه کاری و سرور (Workstation, Advanced Server) ‌مایکروسافت عرضه شد.nt server

دلیل ایجاد این سیستم عامل (New Technology بنا به روایتی) از سوی مایکروسافت طراحی سیستمی مبتنی بر زبان برنامه نویسی بالا و چند کاربره بودن مشابه یونیکس بود که به عنوان مکملی برای کاربران ویندوز بر مبنای داس DOS توسعه یافت.(نسخه داسی ویندوز شناخته شد)

 ویندوز 3.1 پایه این سیستم عامل شد و بعدها سیستم عامل هایی مانند ویندوز هوم سرور، ویستا، سرور 2003، ویندوز 2000، ایکس پی، ویندوز 7 ، سرور 2008 ، سرور 2012، ویندوز 8، ویندوز فون 8، بر اساس ان تی ساخته شد.

ویندوز ان تی 3.1 که اولین نسخه عرضه شده بود روی دستگاهی با 386 مگاهرتز، با 12 مگ رم و 90 مگابایت هارد قابل نصب شدن بود و حالاویندوز 8 یک گیگاهرتز سرعت، 1 گیگ رم و 16 گیگ فضای حافظه نیاز دارد

 

کرنل Kernel هسته اصلی سیستم عامل ان تی است که به صورت توزیعی dispatcher‌ و نه زمان بندی شده scheduler تعریف شده است.

ویندوز 8 تحت نام فنی ویندوز ان تی 6.2 ساخت 9200 {NT 6.2 (Build 9200)} آخرین نسخه موجود است که در اکتبر 2012 راهی بازار شد. همچنین ویندوز سرور 2012 نیز تحت ویندوز ان تی 6.2 در 4 سپتامبر 2012 راهی بازار شد. ویندوز 8.1 نیز تحت نسخه ویندوز ان تی 6.3 و ساخت 9431 در 26 ژوئن 2013 برای توسعه دهندگان عرضه شده است تا به زودی رسما وارد بازار سیستم عامل ها شود.

 

کتاب شو استاپر در زمینه توسعه ویندوز ان تی (و اینکه ان تی را پدر ایکس باکس وان می خواند) می تواند برای مطالعه مناسب باشد. 

 

 

راهکارهایی برای نجات گوشی خیس

حتما برای خیلی از شما پیش آمده که گوشی خود را گم کنید، از شما بدزدند، از دستتان به زمین بیفتد یا هر اتفاق ناگوار دیگری پیش آید. برای همه این مشکلات راه چاره‌ای هست که خودتان خوب می‌دانید. شاید از دوستان شنیده باشید یا برای خود شما اتفاق افتاده باشد که گوشی داخل دستشویی، لیوان آب یا چای افتاده است.اگر گوشی شما به طور اتفاقی به یکی از هزاران شیوه ممکن خیس شد، تنها باید ۵ راهکار ساده را انجام دهید تا آن را از خراب شدن نجات دهید.

 

به گزارش ایسنا، اگر گوشی شما به هر دلیل خیس شد؛ ممکن است کاملا امری بدیهی باشد، اما هر چقدر سریع‌تر بتوانید گوشی خود را از منبع رطوبت دور کنید احتمال خراب شدن آن کمتر می‌شود.

 

وقتی گوشی شما از خطر دور شد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که سیم‌کارت و هر تجهیزات دیگری که قابل برداشتن است، از گوشی جدا کنید. اگر باتری گوشی شما جدا می‌شود، آن را هم درآورید. با این کار از شوک الکتریکی جلوگیری می‌کنید.

 

گوشی و همه قطعات آن را با پارچه یا حوله تمیز خشک کنید. تا جایی که ممکن است از دستمال کاغذی استفاده نکنید، زیرا ممکن است در شکاف‌های گوشی گیر کند و جلوی کار کردن آن را بگیرد. از سشوار استفاده نکنید، چون ممکن است آب را بیشتر به داخل گوشی فرو ببرد.

 

گوشی را یک شبانه روز در جایی گرم و خشک قرار دهید (مثلا نزدیک رادیاتور یا بخاری) یا آن را در یک کیسه برنج بگذارید یا دور آن حوله‌ای بپیچید تا رطوبت اضافی آن جذب شود.

 

وقتی همه این کارها را انجام دادید و گوشی شما خشک شد، اجزای گوشی را داخل آن قرار داده و امتحان کنید. اگر روشن شد، می‌توانید با آن کار کنید! یادتان باشد اگر گوشی شما دوباره کار کرد، اطمینان حاصل کنید که از تمام اطلاعاتی که نیاز دارید و می‌خواهید نگه دارید نسخه پشتیبان یا بک‌آپ تهیه کنید.

 

 

مزاياي شبكه "بك‌بون" و تكنولوژي جديد مخابرات تهران

مزاياي شبكه "بك‌بون" و تكنولوژي جديد مخابرات تهران

افزايش كاربران سرويس‌هاي ديتا و اينترنت و رشد پهناي باند مورد نياز، ورود اپراتورهاي جديد موبايل با شبكه core بر مبناي IP، تقاضاي پهناي باند از طرف اپراتورهاي ارائه خدمات، شركت مخابرات تهران را بر آن داشت كه به سمت شبكه "بك‌بون" قوي و تكنولوژي جديد حركت كند.

 

 

ابراهيم يافتيان - قائم مقام شركت مخابرات استان تهران - در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اعلام كرد:‌ از ضرورت‌هاي شبكه بك‌بون انتقال نوين، انعطاف‌پذيري، مقرون به صرفه بودن، پهناي باند بسيار بالا و قابليت ارائه سرويس‌هاي IPمحور به صورت غالب و همچنين سرويس‌هاي سنتي TDM است.

 

وي افزود: براساس مطالعات انجام شده روند تكاملي در شبكه انتقال به كارگيري تكنولوژي OTN است و اين شبكه منافاتي با شبكه‌هاي NG-SDH و مترواترنت نداشته و به عنوان لايه زيرساخت در خدمت اين شبكه‌ها است.

 

يافتيان ادامه داد: علاوه براين كاربردهايي نظير GPON كه نيازي به پردازش در لايه سه ندارد و باعث افزايش روترهاي شبكه مترواترنت مي‌شوند و يا ترافيك متقاضيان خاصي كه تمايلي به استفاده از مدياي اشتراكي را ندارند به راحتي توسط شبكه OTN و با ظرفيت بسيار بالا پشتيباني مي‌شوند.

 

قائم مقام مدير عامل شركت مخابرات استان تهران در توضيح اين شبكه‌ها بيان كرد: شبكه OTN امكان ارائه طول موج به ظرفيت‌هاي مختلف را فراهم مي‌كند همچنين با به كارگيري تكنولوژي WDM از پهناي باند فيبر نوري به صورت موثر استفاده مي‌كند.

 

يافتيان بيان كرد:‌ در حال حاضر تجهيزات با ظرفيت Tb/s 3.2 و Tb/s 6.4 توسط سازندگان قابل ارائه است. WDM در ابتدا به صورت يك سيستم انتقال نقطه به نقطه مطرح بوده اما با پيشرفت تكنولوژي در سال‌هاي اخير امكان شبكه كردن آن با به كارگيري فن‌آوري‌هاي جديد از جمله كراس كانكت نوري / الكتريكي و add/drop ‌ ميسر شده است.

 

وي تصريح كرد: در شبكه OTN قابليت مديريت متمركز شبكه امكان ايجاد سرويس و كوتاه‌ترين زمان ممكن را فراهم مي‌كند. همچنين از نظر پروتكشن نيز OTN با مشخصه‌هايي از جمله پشتيباني از ترافيك IP، پهناي باند ترابيتي، اتصال لينك مطمئن، مديريت و كنترل يكپارچه و كيفيت سرويس مطلوب مولفه‌هاي يك شبكه زيرساخت مطمئن را به بهترين شكل ارائه مي كند.

 

قائم مقام مدير عامل شركت مخابرات استان تهران در پايان گفت: براساس قابليت‌هاي اين سيستم در فاز اول پروژه به صورت پايلوت با نصب تجهيزات در شش مركز مخابراتي تهران ارائه شده است و به دنبال آن با توجه به اجراي طرح‌هاي هم كدي و توسعه شبكه و نصب تجهيزات در 23 مركز ديگر يك بستر پرظرفيت انتقال براي تامين لينك‌هاي مورد نياز فراهم شده است.

یکی از نتایج حرکت به سوی کلود (رایانش ابری)، نابودی shelfwaring است که در راستای کاهش هزینه ها و قدرت عمل سازمانی با بیس آی.تی قبل مشاهده است.

 


Shelfwaring یک معنای معمولی دارد که همانا قرار دادن دیسک یا نرم‌افزار در قفسه است.
این معنا در دنیای کامپیوتر و آی تی بکار گرفته نمی‌شود.


در عوض معنای دیگری وجود دارد که شاید زیاد به آن برنخورده باشید، اما مصادیق ایرانی آن را زیاد دیده باشید.
اجازه دهید تا مصادیق این واژه گفته شود تا درک آن راحت‌تر صورت پذیرید.
· نرم‌افزاری که پس از ایجاد، در قفسه رفته و هرگز از آن استفاده نشود.
· نرم‌افزاری که کلا با هدف گذاشتن در قفسه ساخته می شود (با غرض و عمدا)
· نرم‌افزاری که بابت آن پول کلانی داده شده ولی هرگز از آن استفاده نمی شود. 

با توجه به موارد گفته شده حالا بهتر می‌توان مفهوم shelfware را دریافت.
فردی در سازمانی بر اساس علاقه شخصی و تشخیص فردی نرم‌افزاری را می رخد و بعد می‌فهمد که برنامه در سازمان محل کارش کارآیی ندارد و یک راست آن را در قفسه دیسک‌ها قرار می‌دهد.

این مورد در سازمان‌های دولتی و حکومتی شکل پالیسی به خود می گیرد؛ یعنی فردی در آژانس حکومتی با توجه به سیاست گذاری جدید دستور خرید نرم‌افزاری را می دهد و ناگهان با تغییر پالیسی یا مدیریت، نوع نرم افزار نیز تغییر می کند.

Shelfware در ادارات دولتی و حکومتی که منبع مالی آن از جیب شخصی نیست، به وفور دیده می‌شود و شرکت‌های شخصی کمتر با این موضوع درگیر هستند مگر اینکه اسیر مشاور نرم افزاری و یا تبانی‌های مدیریت آی تی با سازندگان نرم‌افزاری شوند.

اما راه درمان hselfwaring چیست؟
یکی از درمان‌های موجود به عقیده کارشناسان کلود کامپیوتینگ است.
کلود کامپیوتینگ استفاده از منابع نرم‌افزاری و سخت افزاری مستقر در مکانی بیرون از سازمان است که به صورت اجاره ای در اختیار مشتری قرار داده شده و در عوض آن، هزینه ای بابت استفاده از برنامه یا سخت افزار و ... گرفته می شود. 

کاربر به صورت از راه دور به نرم افزار وصل شده و کارها را پس از انجام روی هارد کلود (بیرون از سازمان و جایی که اجاره کرده) ذخیره می کند و بعدا از هر جای دیگر می تواند به آن دسترسی پیدا کند. 

کلود برای سازمان‌های بزرگ که نمی‌خواهند یک نرم افزار را برای یک کارمند (از بین ۱۰۰ هزار کارمند) اختصاص دهند، ایده آل است؛ ضمن اینکه هزینه ای بابت خرید نرم افزار نمی دهند. 

Software as a service یا SaaS‌ بعنوان یکی از پلتفورم های اصلی در محیط کلود ارزیابی می شود که می‌توان سیاستگذاری درباره امور نرم افزاری را تحت آن جلو برد.

چاره‌جویی‌های نرم افزاری مانند: CRM / MIS / ERP/ HRM / CM که خرید و نصب آنها برای سازمان‌ها پر هزینه است را می توان تحت SaaS برای کسب و کار خود در سازمان استفاده کرد. 

به هرحال با ورود به دنیای کلود می‌توان عملا جلوی هزینه‌های shelfwaring را گرفته و ضمن استفاده بهینه از نرم‌افزارهای به اشتراک گذاشته شده، ارتقای سازمانی در محیط های آی.تی را پیش برد.
 

مایکروسافت، حاصل نبوغ و دسترنج بیل گیتس است. گرچه این میراث اکنون در دستان استیو بالمر است اما گیتس نمی‌تواند نسبت به این گنج بی‌تفاوت باشد.

 

اگرچه حدود ۵ سال می‌شود که «بیل گیتس» (Bill Gates) از نقش اصلی خود در شرکت مایکروسافت کناره‌گیری کرده، اما همچنان فعالیت این شرکت را که با دستان خود تاسیس کرده است به دقت دنبال می‌کند و همواره از آنچه که در روند حرکت مایکروسافت به سمت جلو می‌بیند راضی نیست. 

 به نقل از وب سایت news.cnet، گیتس گفت‌وگویی با «چارلی رز» (Charlie Rose) از خبرگزاری CBS This Morning انجام داده و در خصوص میزان رضایتمندی خود از فعالیت‌های «استیو بالمر» (Steve Ballmer) به عنوان مدیرعامل کنونی صحبت کرده است. 

او توضیح داده است که طی چند سال گذشته اتفاقات جالب و مورد توجهی تحت مدیریت بالمر در شرکت مایکروسافت رخ داده است، اما او از نوآوری‌هایی که در شرکت مایکروسافت رخ می‌دهد راضی نیست.
گیتس در این مصاحبه گفت: «او و من جزء افرادی هستیم که از خودمان بسیار انتقاد می‌کنیم. باید توجه داشت که استیو طی سال گذشته اتفاقات جالب و قابل ملاحظه فراوانی را انجام داده است. ویندوز ۸ یک کلید اصلی برای آینده محسوب می‌شود و رایانه Surface اتفاقی مهم است. مردم به دنبال موتور جست‌وجوی بهتر می‌گردند و Bing در اختیار آ‌ن‌ها قرار گرفته است و کنسول بازی Xbox محبوبیت زیادی دارد». 

او در ادامه گفت: «اما... این کافی است؟ نه! او و من در حالت کلی از این شرایط راضی نیستیم. ما از آنچه که در شرکت مایکروسافت برای توسعه فناوری‌های مختلف رخ داده است راضی نیستیم». 

«بیل گیتس» به طور کلی از موقعیت مایکروسافت در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند احساس رضایت نمی‌کند و طبق آمارهای منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی IDC این شرکت تنها ۴/۲ درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را در دست دارد.

چهار شنبه 2 اسفند 1391برچسب:پاشنه آشیل وب کجاست؟, :: 10:34 :: نويسنده : علیرضا مردانی
وب شاید در اولین نگاه توده‌ای تصادفی از دریایی از اطلاعات باشد، اما محققان بر این باورند وب آنچنان نیز بدون حساب و کتاب نیست و قانونی خاص در اتصال بخش‌های مختلف آن به یکدیگر حکمفرما است که همین قانون نیز می‌تواند نقطه ضعف بزرگ وب باشد.
بر اساس گزارش میل آنلاین، اثر کوین بیکن، اثری است که محققان معتقدند بر روی وب تاثیرگذار است. این اثر  به آن معنی است که هر وب‌سایت با 19 کلیک به صفحه‌ای دیگر متصل شده‌است. این آمار بازتابی از بازی به نام 6 درجه تا کوین بیکن است که در آن ادعا شده هرفردی بر روی کل سیاره زمین می‌تواند از طریق 6 نفر به این هنرپیشه آمریکایی مرتبط شود.
 
محققان با ساخت الگوریتمی که می‌توانست تمامی لینک‌های موجود بر روی یک صفحه وب را جمع‌آوری کرده و آنها را تا مقاصد نهایی‌شان دنبال کند و در این میان فرایند درحال وقوع را به صورت پی‌در‌پی گزارش کند، موفق به کشف این خاصیت شده‌اند.
 
فیزیکدان مجارستانی به نام آلبرت لاژلو بارباسی که انجام این مطالعه را به عهده دارد، اولین بار نتایج مطالعه خود را در سال 1999 در نشریه نیچر منتشر کرد و اکنون تیم وی دریافته‌اند که هر صفحه وب می‌تواند با تعداد بیش‌از اندازه کمی از کلیک‌های کاربران به هر صفحه دیگری وصل شود، پدیده‌ای که به خاصیت جهان کوچک شهرت دارد.
 
شبکه
 
بر اساس این خاصیت، دو نقطه از وب حتی درون شبکه‌ای به این وسعت می‌توانند از طریق حداقل تعداد نقاط اتصال به یکدیگر متصل باشند، که درمورد وب این حداقل 19 بار کلیک کردن است. به اعتقاد بارباسی، دلیل کم بودن تعداد این نقاط اشتراک با وجود وسعت شبکه، ظهور قطب‌هایی از قبیل فیس‌بوک و گوگل است. به گفته وی، چنین شبکه‌هایی به واسطه تعداد اندکی از قطب‌های به شدت متصل به شکلی تاثیر‌گذار با یکدیگر در ارتباطند.
 
بارباسی بر این باور است این سیستم می‌تواند مشکل‌آفرین نیز باشد، زیرا ممکن است ابر‌قطب‌هایی مانند فیس‌بوک و گوگل توسط هکرها مورد هجوم قرار بگیرند که در این صورت متصل‌ترین قطبها از روی شبکه پاک شده و پس از آن شبکه به سرعتی باورنکردنی نابود خواهد شد. به گفته وی، این پاشنه آشیل شبکه‌ای بدون مقیاس به شمار می‌رود.

 

 

به گزارش سرویس سخت افزار پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از reviews.cnet، شرکت Proscan به تازگی تلویزیون ۵۵ اینچی با صفحه LED عرضه کرده که تنها ۵۰۰ دلار قیمت دارد. تلوزیون ۵۵ اینچی Proscsn با قیمت ۵۰۰ دلار عرضه شد

این تلویزیون از ۵ امتیاز کیفیت استاندارد تلویزیو نها امتیاز ۴٫۱ کسب کرده و این مسئله نشان می دهد که دستگاه باکیفیتی است و علی رغم اندازه بزرگ صفحه آن با قیمت بسیار پایینی عرضه می شود. شفافیت رنگ و تصویر این تلویزیون نسبت به برخی برندهای دیگر که تلویزیون هایی با صفحات بزرگ تولید می کنند از کیفیت بیشتری برخوردار است.

این تلویزیون دارای سه پورت HDMI است که اجازه می دهد همزمان سه دستگاه مختلف از جمله ایکس باکس، ویدیو پلیر و Cable Box به آن متصل باشند. که البته با استفاده از سویچر HDMI می توان تعداد پورتها را افزایش داد و دستگاه های بیشتری به تلویزیون متصل کرد.

به گزارش روابط عمومی پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از cnet، فیسبوک امروز اعلام نمود که ماه گذشته سیستمش هک شده ولی هیچ یک از اطلاعات کاربران به بیرون درز نکرده است.

فیسبوک در این رابطه می گوید : ” این حمله زمانی رخ داده که چند تن از کارکنان فیسبوک از یک وب سایت توسعه و تولید نرم افزار موبایل دیدن می کردند و آن وب سایت اجازه نصب بد افزار را بروی سیستم کاربر را میداده است. نرم افزارهای امنیتی سیستم های ما بلافاصله متوجه حضور بد افزار ها بر روی سیستم شدند و ما مشکل تمام سیستم های آلوده را برطرف کردیم و تحقیقاتی را در این رابطه شروع کرده ایم.”

وجود رخنه امنیتی در جاوا که در ماه‌های گذشته مشکلات فراوانی را ایجاد نموده است، هر چند برای این مشکل بسته بروز رسانی ها را منتشر شده اما هنوز هم مجموعه‌های زیادی نسبت به استفاده از پلاگین به کاربران هشدار می‌دهند. از همین رو توصیه می شود به هیچ عنوان از اپ ها و پلاگین های فیسبوکی استفاده نشود

بیل گیتس چهار سال پس از خروج از مایکروسافت در اظهاراتی به نفع این شرکت و محصولاتش موضع‌گیری کرده است.بینگ نسبت به گوگل

به گزارش سرویس امنیت و شبکه پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از farsnews، وی در سخنانش گفته که موتور جستجوی بینگ روز به روز در حال بهتر شدن است.

این در حالی است که از عرضه این موتور جستجو تنها سه سال می گذرد و بینگ هنوز بعد از گوگل و یاهو در رتبه سوم قرار دارد.

گیتس در پاسخ به سوال یکی از کاربران سایت Reddit که از او پرسیده بود آیا شما به طور جدی از بینگ استفاده می کنید پاسخ داده است: در این لحظه بینگ جداً محصول بهتری است. در این چالش باید کوشا بود. البته من طرفدار بینگ هستیم، ولی تلاش برای بهتر کردن بینگ جالب است.

البته وی در پاسخش در این مورد که از چه موتور جستجویی استفاده می کند، سکوت کرد. نتایج بررسی هایی که در سپتامبر گذشته توسط مایکروسافت صورت گرفته بود نشان می داد ۳۳ درصد کاربران گوگل در حال برنامه ریزی برای مهاجرت به بینگ هستند، هر چند در عمل هنوز چنین چیزی رخ نداده است.

به گزارش روابط عمومی پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از Computerworld، روز ۵ شنبه شرکت مایکروسافت شبکه اجتماعی خود به نام Socl را افتتاح کرد. این شبکه مدتی بصورت آزمایشی فعالیت میکرد اما هم اکنون بطور رسمی آغاز بکار کرده و بر اساس اعلام این شرکت این شبکه بیشتر برای دانش آموزان و دانشجویان با اهداف علمی طراحی شده است. شبکه اجتماعی مایکروسافت افتتاح شد

مدیر آزمایشگاه Fuse شرکت مایکروسافت اعلام کرد ما باز هم در انتظار نطرات کاربران هستیم تا با اعمال تغییرات مورد نظر آنها رضایت کاربران این شبکه را جلب کنیم.

شرکت مایکروسافت اعلام کرد هدف ما این است که با عضویت در این وب سایت از طریق شبکه اجتماعی فیس بوک به افراد اجازه دهیم این وب سایت را با دوستان خود نیز شریک شوند و آنها را به این وب سایت دعوت کنند تا از این طریق مایکروسافت نیز در میان شبکه های اجتماعی جای خود را پیدا کند.

افراد میتوانند از طریق این وب سایت سبک زندگی، موسیقی، لباسها، غذاها، حیوانات و کتابهای مورد علاقه خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. مدیر شبکه اجتماعی مایکروسافت اعلام کرد ایجاد شبکه های اجتماعی جدید، به تنهایی برای جدب مخاطب کافی نیست اما اگر شبکه اجتماعی ویژگی خاصی داشته باشد و مانند شبکه اجتماعی مایکروسافت بیشتر به تصویر وابسته باشد و افراد عکسها و تصاویر مورد نظر خود را به اشتراک بگذارند قطعاٌ با استقبال مواجه خواهد شد.

شرکت Citrix Systems ویدئویی را از طریق یک ویژگی جدید موسوم به HD Faces به سرویس کنفرانس وب خود با عنوان Go ToMeeting اضافه خواهد نمود.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از IT World، بنا به گفته شرکت Citrix کنفرانس ویدئویی برای جهش از اتاق های ویژه کنفرانس به دسکتاپهای سازمانی کاربری زمان سختی را می گذارند زیرا استفاه از این سیستم جدید برای کاربر آسان نخواهد بود.

شرکت Citrix امیدوار است تا با تغییر آن به این صورت کاربران تنها با یک PC و وب کم بتوانند به کار مشغول باشند سهولت بیشتری را برای کنفرانس های ویدئویی داشته باشند.

HD Faces یک فیچر استاندارد Go ToMeetnig خواهد شد و هیچ هزینه ای مازاد بر سرویس Go ToMeeting که هم اکنون ماهیانه ۴۹ دلار می باشد، به کاربران تحمیل نخواهد شد.

به گفته Citrix این سوریس قادر به اجرا و نظارت بر ۶ اجرای ویدئویی به طور همزمان می باشد.

ورژن نهایی Go ToMeeting همراه با فیچر جدید آن HD Faces در سه ماه اول سال آینده به بازار عرضه خواهد شد و آزمایش نسخه بتا یا آزمایشی آن تا پایان اکتبر به اتمام خواهد رسید.

Citrix سرویس Go ToMeeting خود را با زبانهای آلمانی، فرانسوی، هلندی و استرالیایی در این کشورها نیز فعال نموده است.

پشتیبانی از زبانهای بومی هر کشور تجربه بهتر و لذت بخشتری را به کاربر می دهد.

به گزارش روابط عمومی پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از pcworld، در حال حاضر کامپیوترهای شخصی زیادی وجود دارند که دارای لینوکس ارجینال هستند اما در مورد تبلت ها این گونه نیست، شرکت های زیادی در تلاش بودند تا بتوانند تبلت هایی مجهز به لینوکس ارجینال عرضه کنند که در حاضر دو تبلت آماده عرضه به بازار است.

شرکت PengPond دو تبلت لینوکسی خود را در اندازه های ۷ و ۱۰ اینچی تولید کرده است که تبلت ۷ اینچی ۱۲۰ دلار قیمت دارد و دارای یک گیگ رم، اسپیکر و دوربین جلو است. تبلت ۱۰ اینچی نیز دارای یک گیگ رم و ۸ گیگ حافظه داخلی است که ۱۸۵ دلار نیز قیمت دارد.

تبلت دیگر که دارای سیستم لینوکس است Vivaldi نام دارد که در ماه می، با قیمت ۲۶۷ دلار عرضه خواهد شد. براساس اخبار منتشره این تبلت دارای پردازنده بسیار قوی و وضوح صفحه بالا می باشد.

Mobile-Photo

با عرضه یک برنامه همراه جدید، انتقال برنامه‌ها از رایانه به گوشی‌های هوشمند و بالعکس ساده‌تر شد.

به گزارش روابط عمومی پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از farsnews، برنامه Bump که با گوشی های آیفون و اندروید سازگاری دارد قبلاً هم عرضه شده و برای انتقال سریع فایل ها از یک گوشی به گوشی دیگر به کار می رفت. این برنامه تنها با کوبیدن اهسته یک گوشی به گوشی دیگر فایل مورد نظر را جابجا می کرد.

حال نسخه به روزشده این برنامه می تواند انواع عکس، فایل صوتی و ویدیویی ، فهرست تماس ها و فایل ها را از گوشی به رایانه و بالعکس منتقل کند. تا به حال برنامه های مختلفی برای این کار عرضه شده بودند، اما آنها برای همگام سازی اطلاعات میان رایانه و گوشی از روش های پیچیده و گاه پردردسری استفاده می کنند.

برای استفاده از این خدمات نیازی به نصب نرم افزار اضافه برروی رایانه شخصی یا گوشی نیست و کاربران بعد از قرار دادن گوشی در کنار رایانه شخصی باید برنامه یاد شده را باز کرده و فایل مورد نظرشان را انتخاب کنند. سپس با فشردن کلید spacebar فایل یا فایل های انتخاب شده به رایانه منتقل می شوند.

نسخه آزمایشی این برنامه در ماه می سال گذشته عرضه شده بود و ظرف دو ماه تعداد کاربران خدمات یاد شده ۵۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش سرویس سخت افزار پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از digitalcamerareview، شرکت سامسونگ بیشتر با اسمارتفون ها و تلویزیون هایش شناخته می شود در حالیکه دوربین های دیجیتال این شرکت دارای ویژگیها و برتری های بسیاری نسبت به سایر دوربین ها هستند.دوربین دیجیتال ۱۲ مگاپیگسلی جدید سامسونگ

این شرکت در فواصل کوتاهی دوربین های جدید عرضه می کند و جدیدترین دوربین این شرکت نیز EX2F نام دارد که دارای سوپر زوم ۳٫۳x و سنسور ۱۲ مگاپیگسلی است. قابلیت زوم این دوربین یک گام جلوتر و سریعتر از دوربین های دیگر متنند سونی، کنون و نیکون می باشد.

این دوربین طراحی زیبایی دارد و بسیار مقاوم می باشد زیرا از فلز ساخته شده است. این دوربین دارای صفحه ۳ اینچی، قابلیت ضبط ویدیوهای HD، و وای فای می باشد. این دوربین دارای آپشن های عکاسی بسیاری است و می تواند برای حرفه ای ها و عکاسان آماتور نیز جالب باشد. قابلیت وای فای این دوربین اجازه می دهد عکس و ویدیوها بلافاصله پس از ضبط از طریق اینترنت به شبکه های اجتماعی فرستاده شوند و یا می توان آنها را میل کرد و برای دوستان فرستاد.

انقلاب ۱۳۵۷ ایران در بهمن ماه سال ۱۳۵۷ هجری خورشیدی با مشارکت طبقات مختلف مردم، بازاریان، احزاب سیاسی مخالف حکومت پهلوی، روشنفکران، دانشجویان و روحانیون شیعه به رهبری روحانی شیعه، روح‌الله خمینی  به نقطه عطف خود رسيد. روز 22 بهمن سرانجام مبارزات مردم مسلمان به بار نشست و پادشاهي 2500 ساله و ظلم و استبداد بيش از 50 ساله رژيم پهلوي در ايران، ريشه كن شد و به خواست الهي حكومت جمهوري اسلامي تأسيس شد.

این انقلاب، با نام انقلاب بهمن ۵۷ نیز شناخته می‌شود.

 

 

22 بهمن 1391 و یا 22 بهمن

 

 



ادامه مطلب ...

ریتانیا یک ابرهواپیمای بی سرنشین تولید کرده که سرعتی مافوق صوت دارد و با طراحی تک باله خود می تواند به رادار دشمن حمله کند، اما کارشناسان هشدار دادند که این نوع هواپیماها می‌توانند آغازگر جنگهای رباتی باشند.

پرواز جدیدترین ابرهواپیمای بی‌سرنشین/ نگرانی از آغاز جنگهای رباتی

به گزارش عرش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، تارانیس جدیدترین هواپیمای بدون سرنشین بریتانیا است که خودش می تواند هدفهایش را انتخاب کند.

این ابرهواپیمای بی سرنشین قرار است نخستین پرواز خود را ظرف چند هفته آینده انجام دهد.

بسیاری از فرماندهان نظامی اعتقاد دارند که فناوری پیشرفته تارانیس نسل جدیدی از هواپیماهای بی سرنشین را رقم می زند که از پایگاه های نظامی برای حمله به اهدافی در نقاط مختلف جهان پرواز می کنند.

این درحالی است که پیشرفتهای جدید در عرصه هواپیماهای بدون خلبان مناقشه برانگیز هستند، چرا که این نوع هواپیماها این امکان را برای رایانه های خودگردانشان فراهم می کنند که جنگنده های دشمن را خارج از کنترل انسانی از صحنه نبرد حذف کنند.

جدیدترین هواپیمای بی سرنشین جنگی بریتانیا نخستین پرواز خود را ظرف چند هفته آینده انجام می دهد

 کارشناسان حتی هشدار داده اند که این فناوری جدید کابوس تفکر رباتهای خارج از کنترلی را که علیه انسان می جنگد تقویت می کند از این رو باید دررابطه با این فناوری خودگردان یک ممنوعیت جهانی تصویب شود.

هواپیماهای بدون سرنشین بریتانیا درحال حاضر توسط خلبان از راه دور هدایت می شوند، اما تارانیس یک سری مسیرهای پرواز را با استفاده از رایانه های نصب شده خود برای اجرای مانورها، پرهیز از خطرات و شناسایی هدفها دنبال می کند. تنها زمانی که باید به یک هدف حمله کند، این حمله باید با اجازه یک کنترل کننده انسانی صورت گیرد.

نوئل شارکی مهندس رباتیک متخصص در سیستمهای نظامی خودگردان در دانشگاه شفیلد اظهار داشت: این اقدام بسیار خطرناک است، وقتی که این هواپیما به مرحله بهره برداری برسد، چه کسی می داند فرد جدید در قدرت که این فناوری را در کنترل خود قرار بدهد با آن چه کارهایی انجام می دهد.

این مناقشات زمانی شدت گرفته که هفته گذشته سازمان ملل بررسی هایی را درباره مرگهای صورت گرفته به واسطه حمله هواپیماهای بدون سرنشین آغاز کرده است.

یک مقام دفاعی بریتانیا اظهار داشت: پرواز تارانیس تاکنون به علت قوانین منع پرواز هواپیماهای بی سرنشین در این کشور و موانع مرتبط با فناوری به تعویق افتاده است، اما این هواپیما که وزن 8 تنی دارد و هم اندازه یک جت RAF Hawk است نخستین پرواز خود را ظرف چند دهه آینده انجام می دهد که این پرواز به طور نزدیک مورد نظارت فرماندهان نظامی وزارت دفاع قرار دارد.

 

وجود اين همه ايميل، تالار گفتگو و ... که روزانه انجام مي دهيم و اين همه موتور جستجوي اينترنتي آيا فضاي ديگري هم براي مغزمان باقي مانده است؟

آيا جستجوي اينترنتي خنگمان مي کند؟

 به گزارش عرش نیوز به نقل از تکنولوژي نيوز اين موضوع باعث مي شود که ما از تفکر عميق دور بمانيم و لايه هاي استنتاج در مغزمان ضعيف شوند.

گفتني است، مدافعان مي گويند اين فرآيند نوع ديگري از هوش را تقويت مي کند با اين حال نتايج ارائه شده در کنفرانس اينترنت و زندگي روزمره نشان مي دهد که بايد کمي نگران بود چون استفاده از اينترنت ممکن است واقعا مغز ما را تنبل کند.
بررسي هاي يک مطالعه انجام شده روي دانشجويان کالج نشان مي دهد که 84 درصد آنها حداقل ساعتي يک بار يک پيغام از شبکه هاي اجتماعي دريافت مي کند و 12 درصد آنها با چنان ترافيکي از پديده ها روبرو هستند که گاهي تمرکزشان را از دست مي دهند

 

همشهری آنلاین: اریک اشمیت به عنوان رئیس شرکت گوگل به سروکار داشتن با فناوری‌های بسیار پیچیده عادت دارد، از این رو عجیب نیست که در زمان مواجه با نمونه‌های بسیار ابتدایی، بهت‌زده شود.
از این رو زمانی که اشمیت طی سفرش به کره شمالی از کتابخانه دانشگاهی بازدید کرد، با دیدن رایانه‌هایی بسیار قدیمی در این کتابخانه از حرکت بازمانده و ترجیح داد از این تجهیزات سالخورده عکاسی کند. وی در بازدید از کتابخانه دانشگاه کیم ایل سونگ در پیونگ‌یانگ دانشجویانی را دید که درحال گشت و گذار در اینترنت بودند و حتی از موتور جستجوی گوگل نیز استفاده می‌کردند.



ادامه مطلب ...

نیویورک تایمز طی گزارشی در مورد حملات سایبری اخیر به بانک های آمریکا نوشت: هکرها بانک های آمریکایی را یکی پس از دیگری هدف قرار می دهند. از آنجایی که تا پیش از این انجام چنین حملاتی سابقه نداشته، تعدادی از سایت های ارائه دهنده خدمات الکترونیک کند شده و یا با اختلالاتی مواجه شده اند.
این گزارش افزود: به اعتقاد کارشناسان امنیت شبکه، هکرها به جای سازماندهی کاربران به صورت تک تک، شبکه ای از کامپیوتر ها را از طریق دیتا سنترها سازماندهی می کنند و به یکباره تعداد زیادی از کاربران عادی را به یک غول بی شاخ و دم برای حمله به سایت های اینترنتی بانک های آمریکایی تبدیل می کنند.
این گزارش در ادامه نوشت: مهارت مورد نیاز برای سازماندهی چنین حملاتی، مقامات آمریکایی را به این نتیجه رسانده که این حملات کار ایرانی هاست که به تلافی تحریم های اقتصادی اعمال شده علیه این کشور در حال انجام است.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 25 دی 1391برچسب:, :: 10:43 :: نويسنده : علیرضا مردانی

به گزارش(ایسنا)، تا چند ماه پیش آخرین اظهارات مقامات وزارت ارتباطات بر این تاکید داشت که فاز اول شبکه ملی اطلاعات طبق برنامه تا پایان شهریور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و با راه‌اندازی این شبکه تمام حملات سایبری درگاه‌های کشور مهار خواهند شد.
وزیر پیشین ارتباطات در گفت‌وگوی خود با ایسنا گفته بود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فاز اول این شبکه از پایان شهریورماه امسال آماده بهره‌برداری خواهد بود و یکی از مسائلی که در ارتباط با عملیاتی شدن این فاز می‌توان مورد توجه قرار داد بحث ایجاد پورتال یا سایت این شبکه است که اطلاعات کامل درباره خدمات و ویژگی‌های این شبکه را به کاربران ارائه می‌کند.



ادامه مطلب ...

نتقال اطلاعات با سرعت 10گیگابایت بر ثانیه با USB 3.0


 

گروه پروموتر از نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیک 2013 که امروز سه شنبه در لاس وگاس افتتاح می شود، استفاده کرده تا ارتقای یو اس بی 3.0 را از 5 گیگابایت در ثانیه به 10 گیگابایت در ثانیه اعلام کند.
گذرگاه یو اس بی در نسخه سوم از سرعت 5 گیگابایت در هر ثانیه به 10 گیگابایت در هر ثانیه افزایش می یابد و این سرعت به واسطه رابطهای ارتقا یافته یو اس بی و کابلهایی فراهم می شوند که با دستگاه های نسخه 2 و 3 یو اس بی سازگار است.
 
سرعت انتقال اطلاعات 10 گیگابایت در هر ثانیه یو اس بی نسخه 3 را به فناوری تاندربولت ( به عنوان رابط مشترک تمام دستگاه ها برای انتقال اطلاعات) شبیه می کند که می تواند با سرعت 10 گیگابایت در هر ثانیه اطلاعات را منتقل کند.
 
انتقال اطلاعات با سرعت 10گیگابایت بر ثانیه با USB 3.0
 



ادامه مطلب ...



 مایکروسافت و تعدادی از شرکت‌های دیگر به تبرئه گوگل از اتهام انحصارطلبی تجاری به شدت اعتراض کردند.

گوگل به اتهام اقدامات غیررقابتی و تلاش برای حذف رقبا و عدم نمایش اطلاعات و لینک‌های مربوط به آنها در جستجوگر خود حدود یک سال است که تحت تعقیب قرار گرفته ولی در نهایت کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا در اقدامی سؤال برانگیز گوگل را از اتهامات وارده تبرئه کرد.

البته این کمیسیون فهرست مفصلی از تغییراتی که باید از سوی گوگل در سیاست ها و رویه های تجاریش صورت بگیرد اعلام نموده است.

بخش عمده این تغییرات باید در پروتکل های جستجوی گوگل ایجاد شد. کمیسیون مذکور همچنین هشدار داده که اقدامات و رویه های گوگل را به دقت تحت نظر قرار خواهد داد.

معاون اول مایکروسافت در واکنش به این تصمیم آن را فرصتی از دست رفته توصیف کرد و نحوه تحقیقات کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا را نیز زیر سوال برد. وی حکم این کمیسیون را هم ضعیف و غیرعادی دانست.

در مقابل گوگل از این حکم کمیسیون اظهار خرسندی کرده است.

گفتنی است مایکروسافت خود در دهه 90 به اتهامات مشابهی تحت تعقیب قرار گرفته بود. البته این شرکت در اعتراض به گوگل تنها نیست و چندین شرکت دیگر که از گوگل شکایت کرده بودند هم از این حکم انتقاد کرده اند.

"اینترنت ملی" چنان که از نامش پیداست، یک طرح ملی است. به گفته سعیدی، مسئولان بالا دستی باید راجه به این مقوله پاسخ‌گو باشند.

مهدی سعیدی در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی رایانه و اتوماسیون اداری در پاسخ به این سؤال که دلیل مختل شدن خطوط اینترنت در روز‌های مناسبتی چیست، اظهار کرد: این مشکلات باید به صورت موردی و جدا‌گانه مورد بررسی قرار بگیرد و به صورت معمول هر یک از خطوط شبکه‌های اینترنتی دارای واحد پشتیبانی هستند. 


وی با تاکید بر اینکه کاربران خطوط اینترنت می‌توانند با تماس با واحد‌های پشتیبانی این شبکه‌ها نسبت به بررسی مشکلات ایجاد شده در خطوط اینترنت اقدام کنند، ادامه داد: مراکز پاسخ‌گویی به شکایات و مطالبات کاربران اینترنت به صورت شبانه‌روزی پاسخ‌گو هستند.

مسئول ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی شرکت مخابرات استان اصفهان با بیان اینکه واحد‌های پاسخگویی به سرعت شکایات کاربران خطوط اینترنت را پیگیری می‌کنند، تصریح کرد: شرکت مخابرات به نوعی اپراتور است و شرکت مخابرات در ارتباط با موضوع اینترنت ملی صاحب نظر نیست.

وی با اشاره به اینکه اینترنت ملی جزو سیاست‌های کلان کشور است، اضافه کرد: مسئولان بالا‌دستی باید به مباحث مطرح‌شده پیرامون موضوع اینترنت ملی جوابگو باشند و به احتمال قوی برنامه‌های جامع و کامل از سوی دولت و مسئولان بالادستی برای این موضوع در سطح کلان کشور تدوین شده است.

سعیدی با اشاره به تعداد کاربران خطوط اینترنت شرکت مخابرات استان اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر شرکت مخابرات استان بیش از ۱۵۰ هزار مشترک خطوط اینترنت دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱ شرکت فعال در سطح استان دارای مجوز واگذاری خطوط دیتا به صورت کلان هستند، افزود: در حال حاضر مشکلی در استان در زمینه خطوط پر‌‌سرعت اینترنت وجود ندارد و کیفیت و قیمت خطوط اینترنت تعداد کاربران اینترنتی شرکت‌‌های ارائه‌دهنده خطوط اینترنتی را مشخص می‌کند.

تراوین یک بازی استراتژی تحت شبکه است که علاقه‌مندان بسیار زیادی را در دنیا و ایران به خود جلب کرده است.

 

travian تراوین

 بازی برخط و آنلاین تراوین از سوی کارگروه مبارزه با مصادیق محتوای مجرمانه فیلتر شد.
بنابر این گزارش همچنین جمعی از بازی‌سازان کشور در پی این اتفاق بیانیه‌ای صادر کردند که در آن آمده است:

با توجه به پالایه (فیلتر) شدن سایت‌ها و محدود شدن برخی از بازی‌های برخط (آنلاین) خارجی ترجمه شده (از جمله بازی صهیونیستی-ماسونی تراوین)، ضمن تقدیر و تشکر از این تصمیم شجاعانه، مناسب است برخی موارد را به اطلاع هم‌وطنان و مسئولین مرتبط در این حوزه برسانیم. بنا به دلایل مختلفی که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم، ورود به بازار بازی‌های آنلاین در کشورهای مختلف، موضوع بسیار مطلوبی برای شرکت‌های تولید کننده است:



ادامه مطلب ...



رئیس کمیته فناوری های نوین مجلس شورای اسلامی گفت: با تائید مصوبه مجلس توسط شورای نگهبان مبنی بر ممنوعیت ادغام وازارتخانه‌ها، انحلال پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان یکی از زیرمجموعه های وزارت ارتباطات غیرقانونی خواهد بود.

محمد سلیمانی درباره اقدام رئیس جمهور مبنی بر ابلاغ مصوبه ای در اواخر آذرماه برای جابجایی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از زیرمجموعه وزارت ارتباطات و تغییر ساختار این پژوهشگاه به "پژوهشگاه فضای مجازی"، اظهار داشت: براساس مصوبه ممنوعیت ادغام وزارتخانه ها که روز گذشته توسط شورای نگهبان به تایید نهایی رسید هرگونه جابجایی و انحلال و تغییر در چارت سازمانی از وزارتخانه ها نیز مجاز نخواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: براین اساس انحلال پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و انتقال آن به مرکز ملی فضای مجازی غیرقانونی است؛ در این زمینه مجلس با ارسال نامه ای از دولت خواسته است که این جابجایی را متوقف کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت نهم، با تاکید براینکه مرکز تحقیقات مخابرات ایران که با نام پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال فعالیت است در زمینه های تحقیقاتی در حوزه های مختلف رادیو، مودم، پروتکل های مخابراتی، ماهواره ای و فیبرنوری بیش از 40 سال است که حضور دارد، گفت: انتقال این پژوهشگاه به مرکز ملی فضای مجازی هیچگونه سنخیتی با وظایف آن ندارد و نیز با توجه به غیرقانونی بودن این اقدام، باید جلوی آن گرفته شود.

 

سالی که نکوست از زمستانش پیداست! دادگاه و مایکروسافت و گوگل! گویا در سال 2013 شاهد دادگاه‌های سریالی غول‌های دنیای فناوری خواهیم بود!

در اولین شکایت سال ۲۰۱۳ مایکروسافت ضمن شکایت از گوگل اعلام کرد گوگل به عمد دسترسی کاربران ویندوز فون ۸ را به یوتیوب قطع کرده است.

مایکروسافت علیه گوگل
به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، در این شکایت آمده عمدا صاحبان موتور جستجوی گوگل دسترسی کاربرانی که ویندوز فون ۸ دارند را مسدود کرده اند و کسی نمی‌تواند روی یوتیوب برود. 

این اتهام رسما توسط قائم مقام مایکروسافت – دیو هاینر – در وبلاگش مطرح شده است. 

وی نوشته آینده رقابت‌ها در زمینه جست‌وجو به این تحقیقات بستگی دارد و این نه تنها برای مایکروسافت بلکه برای کمپانی‌های کوچک که در بازار جست‌وجوهای اینترنتی فعل هستند مهم است.



ادامه مطلب ...

به گزارش ایتنا از اعلام روابط عمومی شرکت برسا نوین رای، همایش معرفی زیرساخت تولید نرم‌افزار سیستم ساز، ۱۸ دی ماه در مرکز همایش‌های مجموعه فرهنگی- ورزشی انقلاب تهران برگزار می‌گردد.

زیرساخت سیستم‌ساز بستری برای تولید سیستم‌های اطلاعاتی و پیاده‌سازی فرآیندهای سازمانی می‌باشد که توسط شرکت برسا نوین رای بصورت کاملا بومی تولید شده است. 

این سیستم مبتنی بر فناوری Net. طراحی گردیده و خروجی آن به طور همزمان تحت ویندوز و وب قابل استفاده می‌باشد.
با استفاده از این زیر ساخت هر سازمانی به سادگی و در زمانی بسیار کوتاه می‌تواند بدون درگیر شدن با مشکلات برنامه نویسی، نرم افزارهای مورد نیاز خود را تولید نماید. 

در این همایش، از مدیران و کارشناسانIT برخی از سازمان های دولتی و خصوصی سراسر کشور دعوت به عمل آمده است.


رییس شورای مرکزی نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: آنچه ما در نظام صنفی رایانه‌ای انجام می‌دهیم شامل تمام فعالیت‌های نظام مهندسی می‌شود و عمق بخشی به این وظایف در همین نظام باید تحقق یابد.
آزاده داننده در گفت‌وگو با(ایسنا)، با بیان اینکه وضعیت واردات و قیمت کامپیوتر و قطعات آن در بازار دچار آشفتگی شده است، اظهار کرد: عدم توسعه و رکود عامل این آشفتگی در بازار است.
وی با اشاره به اینکه بازرگانان با مشاهده عدم ثبات در بازار، واردات کالا را متوقف می‌کنند، اذعان کرد: ما فکر می‌کنیم با وضعیت موجود به تدریج با کمبود کالا در سطح بازار روبه رو خواهیم شد.
وی در خصوص جای خالی نظام مهندسی کامپیوتر در کنار نظام مهندسی‌های دیگر، تصریح کرد: باید منظورمان را از تشکیل نظام مهندسی مشخص کنیم ضمن اینکه نظام مهندسی نهادی است که در هر شاخه‌ای فعالیت‌های اشخاص حقیقی و حقوقی آن حوزه را ساماندهی می‌کند و در حال حاضر نظام صنفی کامپیوتر این کار را انجام می‌دهد.
رییس شورای مرکزی نظام صنفی رایانه‌یی کشور با اشاره به اینکه نباید خود را درگیر عناوین کنیم، افزود: ما تصورمان این نیست که در کنار نظام صنفی یک نظام مهندسی هم داشته باشیم زیرا آنچه که ما در این نظام انجام می‌دهیم شامل تمام فعالیت‌های نظام مهندسی می‌شود و عمق بخشی به این وظایف در همین نظام باید تحقق یابد.

مجهز شدن پارک‌های جیرفت به اینترنت

خبرگزاری فارس: در کنار توسعه عمران شهری در جیرفت توسعه فرهنگی نیز مورد توجه بوده است که تجهیز پارک‌های تفریحی جیرفت به اینترنت یکی از برنامه‌های فرهنگی این شهر است.
، با راه‌اندازی اینترنت در پارک ولیعصر شهر جیرفت این پارک تفریحی به یک پارک علمی تبدیل شده است و کاربران اینترنت در این پارک با ابراز رضایت از این اقدام شهرداری این کار را حرکت به سمت شهروند الکترونیک بیان کردند.
شهردار جیرفت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: این اقدام شهرداری در راستای ایجاد دولت الکترونیک و با هدف ایجاد بستر علمی و تحقیقاتی در شهرستان صورت گرفته است.
امان‌الله مختاری افزود: سایر پارک‌های تفریحی شهر جیرفت به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند که در حال حاضر پارک ولیعصر به عنوان پایلوت انتخاب شده است.
وی گفت: برای تجهیز پارک‌ها به اینترنت 100 میلیون تومان هزینه شده است.

چندی پیش واگذاری اینترنت اعتباری به صورت پایلوت در منطقه هفت مخابراتی آغاز شده است.
 نحوه دریافت اینترنت اعتباری در تهران

متقاضیان پس از دایری سرویس ADSL، می‌توانند با خرید اعتبار از بانک، ADSL خود را شارژ کنند و تا پایان اعتبار تامین‌شده، ADSL آنها اعتبار خواهد داشت، اما در صورتی که خط مورد نظر شارژ نشود، سرویس به صورت اتوماتیک قطع خواهد شد.
محمد روح‌اللهی - مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران - در این باره گفته است: این سرویس به منظور پاسخ‌گویی به نیاز مشترکان تهرانی که مستاجر هستند راه‌اندازی شده است.

با پیاده‌سازی این سرویس، مشترکانی که از صاحب‌خانه خود اجازه دریافت اینترنت ADSL را ندارند، با ثبت هویت خود می‌توانند این سرویس را دریافت کنند.

روح‌اللهی همچنین درخصوص سرویس جدید فون واژه هم اعلام کرده بود که سرویس فون واژه این امکان را به مشترکان می‌دهد تا به جای اعلام شماره تلفن از واژه‌ها استفاده کنند.

وی با بیان این‌که استفاده از خدمات فون واژه، مشترکان را از حفظ شماره تلفن‌ها بی‌نیاز و موجب آسان‌سازی در ارتباطات می‌شود، اظهار کرد: این طرح برای شماره‌های ۴، ۵ و ۸ رقمی، قابلیت اجرا دارد و در آن برای هر کلمه یک شماره تلفن و برای هر شماره تلفن، یک یا چندین کلمه تعریف می‌شود.
 

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 41
بازدید ماه : 739
بازدید کل : 40054
تعداد مطالب : 136
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم